רחמים וחיים ושלום: השכונה ע"ש גדולי ישראל זצוק"ל

אבי יעקב No Comments on רחמים וחיים ושלום: השכונה ע"ש גדולי ישראל זצוק"ל

בתוך שנת האבל: מוקמת שכונת ענק לזכרם של הגר"ח קנייבסקי וחכם שלום כהן זצ"ל "שכונת חיים ושלום" משותפת למגזר הליטאי והספרדי, לראשונה בעולם היהודי | השכונה יבנה במועצת רכסים המאוחדת והמיוחדת | "אגודים יחד באגד אחד"

רכסים צילום: yaakov Naumi/Flash90.
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

פחות משנה להסתלקות מנהיגי הדור: העולם היהודי מתבשר בימים אלו על הקמת שכונה חדשה ביישוב רכסים, בה יתגוררו מאות משפחות חרדיות, על שמם ולזכרם של מאורי הדור – מרן שר התורה הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל ומרן נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן זצ"ל.

השכונה החדשה תכלול אלפי יח"ד במספר שלבים, והיא תאכלס בתוכה משפחות מכלל שכבות הציבור שישתקעו ביישוב ההולך ומתרחב, בדרכו להפוך לעיר ואם בישראל, עם מאות בתי כנסת, ישיבות, תלמודי תורה, גני ילדים ומוסדות חינוך לבנות – שנוסדו במרוצת השנים בהכוונתם של מרן הגאון רבי חיים קנייבסקי זצ"ל ומרן חכם שלום כהן זצ"ל.

לנוכח ההתפתחות החרדית העצומה ביישוב, הוחלט, ביוזמת ראש המועצה המקומית הרב דן כהן וסגנו הרב יצחק רייך, על הנצחת זכרם של מנהיגי הדור זצ"ל בשכונה – שתיקרא "שכונת חיים ושלום". כמו כן, שני רחובות מרכזיים בשכונה, הנבנית על ידי חברת ISA GROUP, ייקראו על שמם – רחוב "דרכי חיים" ורחוב "דרכי שלום".

הנצחת שמותיהם של מנהיגי הציבור הספרדי והליטאי, על פרויקט שיטיב עם משפחות המחפשות אחר פתרון למצוקת הדיור החריפה, מסמלת את האחדות השוררת בין הקהילות והחוגים ביישוב רכסים, שאף מתנהל תחת הנהגה פוליטית משותפת ומכובדת, באמצעות רוטציה בין התנועה הליטאית 'דגל התורה' לבין התנועה הספרדית 'ש"ס'.

לוגו השכונה

כעת, ראשי הסיעות, הרב יצחק רייך מ'דגל התורה והרב דן כהן מ'ש"ס', המחליפים ביניהם את תפקיד ראש המועצה המקומית מדי כמה שנים – החליטו להעצים עוד יותר את דגל האחווה ביישוב ולייסד את שכונת "חיים ושלום" שתזכיר לעולמים את שני הצדיקים שהותירו אחריהם דור שלם המתאבל על פטירתם.

ראש המועצה הרב דן כהן מסר: "מרן ראש הישיבה חכם שלום כהן זצ"ל נשא על כתפיו את עול הדור עד יומו האחרון. עם הקשת הפרויקט שייתן מענה למצוקת הדיור בקרב משפחות בני התורה, מצוקה שהדירה שינה מעיניו של מרן זצ"ל, הבנו שראוי להנציח את שמו למען יידעו דורות רבים את פועלו של המנהיג הגדול".

סגן ראש המועצה הרב יצחק רייך מסר: "כבר עברו חודשים רבים מאז הסתלק מאיתנו מאור עינינו מרן שר התורה זצ"ל, אך תחושת האבל עדיין מורגשת מדי יום ויום. אבל גם השפעתו של מרן זצ"ל מורגשת על היישוב שהלך והתפתח בעידודו ובברכתו – לכן החלטנו להנציח את זכרו על שכונה שתאכלס מאות בני תורה שימשיכו לממש את חזונו הטהור לבנות את עולם התורה בארץ ישראל".



0 תגובות